فرق توستر با آون توستر و مایکروفر و سولاردام
نوشته شده توسط : عباسی

فرق توستر با آون توستر و مایکروفر و سولاردام

بعد از بررسی اینکه فرق توستر با آون توستر و مایکروفر و سولاردام در چیست؟ و مقایسه ی آن ها با یکدیگر لازم است که با مشخصات، کارایی، و مزایا و معایب هر کدام از این لوازم پخت و پز آشنا شوید. تا بتوانید بعداز تشخیص فرق توستر با آون توستر و مایکروفر و سولاردام با یکیدیگر هرکدام از آن ها را متناسب با نیاز و بودجه ی خود انتخاب کنید.

در واقع لوازم پخت پز از جمله : توستر، آون توستر، مایکروفر، سولاردام، ساندویپچ ساز و… جزء آن دسته از وسايلي هستند كه امروزه در 90 درصد خانه‌ها جزء ضروري ترين محصولات لوازم خانگي به حساب مي‌آيند. از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه هستند و هر روزه ممكن است چندين‌ بار به آن ها احتیاج پیدا کنیم. در مواقعي كه عجله داريم و وقت كافي براي درست كردن غذا، حتي چيز هاي ساده را هم نداريم. مثلا اول صبح كه اكثرا خواب مي‌ مانيم و يا براي ناهار كه دير مي‌ رسيم. در چنين مواقعي است كه آون توستر يا مايكروفر در كم‌ ترين زمان ممكن غذا را اماده سرو مي‌ كند. همانطور که می دانید تشخیص فرق توستر با آون توستر و مایکروفر و سولاردام برای برخی افراد سخت است و خرید برایشان مشکل است. ما در اين مقاله شما را راهنمايي مي‌كنيم تا با در نظر گرفتن همه جوانب و با توجه به نيازتان به راحتي تفاوت آن ها را بدانید و بين آن‌ ها يكي را انتخاب كنيد.

فرق توستر با آون توستر

در جواب به سوال فرق توستر با آون توستر در چیست؟ می‌توانیم بگویم که این دستگاه ها یکی نیستند و تفاوت هایی دارند. در واقع توستر همان آون توستر است با این تفاوت که توستر فقط توانایی انجام یکی از کارهایی که آون توستر انجام ‌می‌ دهد را دارد.
برای مثال در مواردی که نیاز به پخت و پز غذا نیست و هدف شما از خرید این وسیله فقط برای گرم کردن نان است، بهترین انتخاب برای شما یک توستر معمولی است چرا که هزینه پایین‌ تری نسبت به آون توستر دارد و هم اینکه محیط کمتری را اشغال می‌کند.
ولی آون توستر یکی از لوازم خانگی‌هایی است که توانایی پخت غذا، گرم کردن نان، گرم کردن مواد غذایی‌های منجمد، پخت پیتزا و … دارد و می‌توان با استفاده از آن‌ها غذا‌ها، کیک و شیرینی‌های مختلفی درست کرد. بعد ار خواندن این متن متوجه خواهید شد که: توستر همان آون توستر نیست!

تفاوت توستر و آون توستر

از نظر کارایی : نمی‌توان گفت که توستر همان آون توستر است زیرا توستر ساده برخلاف آون توستر که قابلیت های زیادی (از جمله : پختن انواع غذاها و شیرینی و کیک، یخ‌زدایی، گرم کردن غذا، برشته و کباب کردن) دارد فقط قابلیت برشته کردن نان را دارد.

از نظر قیمت و اندازه : برای افرادی که به دنبال دستگاهی فقط برای برشته کردن نان توست هستند و برای پخت و پز به آن نیاز ندارند،بسیار مناسب است زیرا هم قیمت کمتری دارد و هم فضای کمتری را اشغال می‌کند. ولی خب اون توسر کارایی های فراوانی دارد و ظرفیت بیشتر، به همین دلی قیمت و اندازه دارد .

از نظر مصرف برق : توستر نسبت به اون توستر مصرف برق کمتری دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند چون کارش (برای برشته کردن نان توست) فقط دو سه دقیقه طول می‌کشد و اکثرا فقط برای صبحانه و یک‌بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اون توستر به دلیل بزرگ تر بودنش طبیعتا زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد و مثلا برای یک کیک 15 الی 30 دقیقه طول می‌کشد که پخته شود.

از نظر امنیت : شباهت ان‌ها درباره امن بودن کاملا مشخص است و تفاوتی باهم ندارند. فقط توستر درب باز است و گرما به محیط منتقل می‌شود ولی درب اون توسر بسته است و گرم به محیط نمیرسد.

فرق آون توستر با مایکروفر

آون توسترها از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با مایکروفر و مایکروویو و سولاردم دارند اما از لحاظ کاربردی با مایکروفر و مایکروویو فرق دارند.  و مایکروویو در این است که مایکروویو برای گرم کردن غذا از طول موج الکترومغناطیسی استفاده می­کند، در حالیکه توستر با دارا بودن چند المنت حرارتی باعث گرم شدن غذا می شود. یکی از تفاوت­‌های آون توستر و مایکروفر در این است که مایکروویو غذا را در مدت زمان کمتری گرم می­کند. اگر به نان و مواد غذایی برشته علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از آون توستر استفاده کنید، درحالیکه که مایکروویو نمی­تواند غذا را به صورت برشته برای شما آماده کند.

تفاوت آون توستر و مایکروفر

از نظر زمان پخت غذا : در مایکروفرها مولکول های آب گرم باعث می شوند غذا یا گرم شود یا به طور کامل بپزد. این فرایند در زمان بسیار کمی و به سرعت انجام می‌گیرد. اما اون توستر زمان زیادی برای گرم شدن هوای داخل ان توسط المنت ها می‌خواهد. زمان پخت کم از یک طرف برای ویتامین ها و مواد مغذی خوب و از طرف دیگر برای از بین رفتن میکروب و مواد مضر نامناسب است.

از نظر کارایی : از این نظر تفاوت چندانی باهم ندارد و اکثر کارایی هارا هر دو دارند با این تفاوت که ممکن است کیفیت غذا فرق داشته باشد. مثلا در مایکروفر غذا نرم ولی در اون توستر غذا برشته تر می‌شود.

از نظر قیمت : یکی از مهم‌ترین تفاوت های این دو در قیمت است که اون توستر نسبت به مایکروفر قیمت مناسب تری دارد.

از نظر مصرف برق : مایکروفر ها در مصرف انرژی نسبت به اون توستر ها بهتر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

فرق آون توستر با سولاردام

آون توستر ها نیز همانند سولاردام دارای جوجه گردان بوده و همینطور کانوکشن دارند اما همانطور که گفتیم سولاردام علاوه بر این دو عملکرد دارای آپشن های دیگری نیز میباشد.

از نظر کارایی : یکی از ویژگی هایی که سبب شده در آن ، آون توسترها نسبت به سولاردام برتری پیدا کنند ، این است که به طور کلی آون توسترها هیچ محدودیتی در استفاده از ظروف ندارند در صورتی که سولاردام ها تنها محدودیتی در استفاده از ظروف فلزی نداشتند.

از نظر ابعاد و شکل ظاهری: از نظر اندازه و مقدار جایی که اشغال میشود آون توسترها برتری دارند زیرا هم اندازه کوچک تری نسبت به سولاردام دارند و هم دارای وزن کم تری میباشند.

از نظر قیمت : سولاردام ها به دلیل تکنولوژی که دارند دارای قیمت بیشتری نسبت به آون توسترها هستند پس اگر دستگاهی با عملکرد نه چندان زیاد و قیمت مناسب تری میخواهید بهتر است آون توستر را انتخاب کنید.

مایکروویو با مایکروفر چه تفاوتی دارد؟

یکی از تفاوت و فرق مایکروویو و مایکروفر در این است که قابلیت‌هایی که به‌طور کلی در یک مایکروفر گذاشته می‌شود، بیشتر از قابلیت‌های ماکروویو است.

غذا در مایکروفر پخته‌تر می‌شود (اصطلاحا مغزپخت) و امواجی که در مایکروویو به‌کار می‌روند در آن حد به عمق غذا نفوذ نمی‌کنند.

زمان پخت غذا در مایکروفر بیشتر است.

دیگر فرق مایکروفر با مایکروویو، نحوه گرماسازی‌ شان است. درست است که در هر دو دستگاه، مگنترون نقش زیادی در تولید گرما و حرارت دارد، اما  مایکروویوها در اصل به کمک امواج گرمایی حرارت تولید می‌کنند و مایکروفرها بیشتر به المنت اتکا دارند.

فرق اون توستر با فر برقی





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: